adexo3
۲۸۷۷۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فتح‌ا... زاده: عربستان با دم شیر بازی می‌کند

علی فتح‌ا... زاده مدیرعامل سابق استقلال که یکی از افراد با تجربه این فوتبال است در مورد خواسته نامعقول عربستانی‌ها حرف‌های خوبی به زبان می‌آورد.

ایران ورزشی: ورزش جدای از سیاست است. این را بارها فیفا و AFC تاکید کردند و در قبال هرگونه شعار سیاسی یا حرکتی که برخاسته از زمینه سیاسی باشد برخورد می‌کنند اما این بار تیم‌های عربستانی ورزش فوتبال را با مسائل سیاسی قاطی کرده و اعلام کرده‌اند که برای بازی با نماینده‌های ایرانی به خاطر نداشتن امنیت حاضر نیستند وارد ایران شوند! اتفاقی که این روزها باعث واکنش‌های زیادی شده است و کاملا از رفتارآنها مشخص است که با بهانه جویی می‌خواهند همه چیز را به نفع خود تمام کنند اما در جوی که عربستانی‌ها راه انداختند نقش مسوولان فدراسیون برای شکست دادن این سیاست پوچ عرب‌ها چه خواهد بود و چقدر می‌توانند جلوی این خواسته نابجا و دور از منطق عرب‌ها بایستند؟ علی فتح‌ا... زاده مدیرعامل سابق استقلال که یکی از افراد با تجربه این فوتبال است در مورد خواسته نامعقول عربستانی‌ها حرف‌های خوبی به زبان می‌آورد.

باز هم عربستانی‌ها برای بازی با نماینده‌های ایران مشکلاتی را به وجود آوردند!
نباید توجه کنیم و باید سفت وسخت بایستیم.

با توجه به اینکه شما به‌عنوان مدیرعامل استقلال بارها مقابل این تیم‌های عربستانی قرار گرفتید با این رفتار آنها آشناهستید و می‌توانید برای مسوولان فدراسیون پیشنهادی داشته باشید؟
حرف من این است؛ عربستانی‌ها قاتل ۱۰ هزار زائرخانه خدا بودند کسانی که نمی‌توانند امنیت زائران خدا را فراهم کنند چطور از ناامن بودن کشور دیگر صحبت می‌کنند. عربستانی‌ها هرگاه دچار ترس می‌شوند این طور دست و پای خود را گم کرده و اینگونه واکنش نشان می‌دهند. من به شما می‌گویم آنها از نمایندگان ایرانی می‌ترسند. نام استقلال همیشه لرزه به اندام عرب‌ها می‌انداخت. ما بارها آنها را به زانو در آوردیم و می‌ترسند که بازهم این کار را انجام دهیم. در زمانی که هیچ کدام از این مشکلات نبود و وقتی با تیم استقلال به عربستان می‌رفتیم ارتش این تیم به همراه سگ‌هایی که در دست داشتند دور و اطراف تیم می‌گشتند تا ایجاد رعب و وحشت کنند اما ما در زمین به آنها اجازه جولان نمی‌دهیم. ‌AFC نباید قبول کند که بازی در جای دیگری برگزار شود. این حرف‌ها یاوه گویی سعودی‌ها است و اگر یک بار کنفدراسیون آسیا این مساله را قبول کند بدعت می‌شود برای تیم‌های دیگر و همه می‌خواهند بهانه تراشی کنند. این مساله باعث می‌شود که اقتدار کنفدراسیون آسیا هم زیر سوال برود. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.

استراتژی ما در قبال این جوی که عربستانی‌ها راه انداخته‌اند باید چه باشد؟
ما نباید کوتاه بیاییم. همیشه ایران بهترین میهمان نوازی‌ها را داشته است اما سعودی‌ها به بهانه انگشت نگاری، تیم‌های ایرانی را 10 ساعت در فرودگاه معطل می‌کنند! در حالی که ما خویشتنداری کردیم اما آنها نباید بزرگواری ما را به حساب چیز دیگری بگذارند. عرب‌ها دارند با دم شیر بازی می‌کنند. آنها درخیلی از مشکلاتی که برای ما در عربستان به وجود آوردند بدهکار ما هستند. همانطور هم که سیاستمداران ما گفتند فعلا ما با یک مشت جوان خام طرف هستیم.

پس معتقدید که به هیچ وجه نباید قبول کنیم که بازی در کشور دیگری برگزار شود؟
نه به هیچ وجه حتی اگر بازی ۳- صفر به ضرر ما اعلام شود اما باید اقتدار خود را برای ایستادن روی مواضع خود حفظ کنیم و نباید بپذیریم.

این کار عربستان یعنی داخل کردن مسائل سیاسی در ورزش!
دقیقا باحرف شما موافقم. ورزش سیاسی نیست و نباید خام حرف‌های یک مشت افرادی بشویم که در این مورد جو می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج